Markkinointi ja ulkoinen viestintä
Aktivointi kannattaa, kun se tehdään huolella
Johdonmukainen ennakko- ja jälkimarkkinointi sekä muu ulkoinen viestintä varmistaa, että viestisi tavoittaa haluamasi kohderyhmät, vaikka kaikki eivät tulisikaan paikan päälle. Jokainen toisto vahvistaa viestiäsi, joten suunnittele riittävän monta ja aktivoivaa toimenpidettä useisiin eri kanaviin. Kohdista uutisarvoista viestintää ja aktivointia myös ammattimedioiden toimittajille.
Käytä ajoissa ja aktiivisesti kaikkia kanavia:
- omat verkko- ja kampanjasivut
- blogit, uutiskirjeet ja sosiaalinen media
- sähköpostimarkkinointi
- tiedotteet ja muu lehdistömateriaali
- kutsut messuille / oheistilaisuuksiin
- oman myynnin ja henkilöstön sähköpostit, tapaamiset ja esiintymiset kohderyhmille
- messujärjestäjän materiaalit, hakemistot ja lehdistöhuone
- alan julkaisut ja bloggaajat